Dyslexi.

tror inte ensa halften av alla viste deta om mig,är nog lite dålig stil av mig och inte ha sakt något och nu är jag så feg så jag skriver ut det på bloggen men det är ju inget jag är stolt över,nej men ska komma till sak.Jag har dyslexi som innebär att jag har svårt med att stava och läsa.Fick reda på det när jag gick i 7ab när mina lärare böjade misstänka att jag hade det,så då fick jag åka till sjukhuset och sitta där och göra massa test i 6 timmar men efter om och men ficki vi hem ett paper det där stod att jag hade det.Jag blev väl inte ledsen eller så jag fick låta livet forsätta som vanligt.
Dyslexi eller specifika läs- och skrivsvårigheter är en varaktig funktionsnedsättning som innebär svårigheter med att läsa och skriva. Funktionsnedsättningen beror på en störning i vissa språkliga funktioner vilket hindrar automatisering av ordavkodningen. Dyslexi är inte relaterat till lintelligensnivå . Dyslexi omfattar vidare inte läshinder som orsakas av synproblem eller av brister i undervisning, sociala förhållanden eller motivation. Dyslexi kan vara en medfödd egenskap, utvecklingsdyslexi, eller ha uppkommit vid skada eller sjukdom.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0